Gelet op het lokaal decreet inzonderdheid artikel 260;
Gelet op de bijgevoegde jaarrekening 2021 met de verantwoording van de financiële en de algemene werking in 2021, zoals vastgesteld in de raad van bestuur van 13 juni jl.
Overwegende de toelichting van de financieel Directeur;
De gemeenteraad keurt de jaarrekening van het AGB Halen zoals vastgesteld door de RVB van 13 juni jl. met volgende cijfers :
Saldo exploitatie | €73.370 |
Saldo investeringen | -€28.622 |
Saldo Andere | -€29.666 |
Resultaat Boekjaar | €17.082 |
GBR vorig jaar | €73.307 |
GBR (gecum budg res) | €90.389 |
AFM | €17.082 |
goed.
Deze beslissing wordt overgemaakt aan het agentschap binnenlands bestuur voor toezicht.
Gelet op de bijgevoegde jaarrekening 2021, met de verantwoording van de financiële en de algemene werking in 2021, zoals vastgesteld;
Gelet op de toelichting van de financieel directeur;
Gelet op het decreet lokale besturen inzonderheid artikelen 40 en 249
De gemeenteraad keurt de vaststelling van het deel van de jaarrekening 2021 van het stad Halen goed.
Deze beslissing wordt voorgelegd aan het agentschap binnenlands bestuur voor toezicht.
Gelet op de bijgevoegde jaarrekening 2021, met de verantwoording van de financiële en de algemene werking in 2021, zoals vastgesteld in de RVMW van heden;
Gelet op de toelichting van de financieel directeur;
Daar de gemeenteraad, door de goedkeuring van het deel van de jaarrekening zoals vastgesteld door de RVMW, ook het geheel van de rekening (geconsolideerd) goedkeurt.
Gelet op het decreet lokale besturen inzonderheid artikelen 40 en 249
Het deel van de jaarrekening 2021 van het OCMW Halen, zoals vastgesteld door de RvMW van heden, wordt goedgekeurd
Met deze goedkeuring is volgens art 249§3 van het DLB het beleidsrapport (jaarrekening 2021 van stad en OCMW) in zijn geheel definitief vastgesteld.
Deze beslissing wordt overgemaakt aan de toezichthoudende overheid.
Daar het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de gemeenteraad In het eerste jaar van zijn vernieuwing een nieuw meerjarenbeleidsplan vast moet stellen, wat resulteerde in het MJP 20-25 zoals goedgekeurd in zitting van 16/12/2019 en latere wijzigingen
Daar er zich een aantal wijzigingen/aanpassingen opdringen na overleg met het MAT en de diensthoofden met betrekking tot de investeringen;
Gegeven de toelichting door de financieel directeur,
Na beraadslaging;
decreet lokaal bestuur van 22/12/2017, art. 56
BBC2020
De gemeenteraad keurt de eerste aanpassing van het meerjarenplan 2022-2025 goed
Deze beslissing wordt overgemaakt aan het Agentschap binnenlands bestuur voor toezicht.
De hierna genoemde wegen betreffen gemeentewegen
De maatregelen zijn noodzakelijk om het vlot verkeer en de veiligheid van de weggebruikers te verzekeren.
Voorliggende zone tonnagebeperking voor vrachtwagens +7,5 ton werd in onderling overleg tussen de betrokken gemeenten afgebakend.
De betrokken besturen keuren deze tonnagebeperking goed voor wat betreft het eigen grondgebied, maar verwijzen naar de volledige zone (kaartmateriaal).
De zone omvat het gebied tussen : N 29 (excl.) – N725 (excl) – Schalbroekstraat en Linkhoutstraat (excl) – Vinnehoekstraat (inclusief) - Halensestraat (inclusief)– Schansstraat (inclusief en inclusief zijwegen tot aan Kolenbergstraat) – Dorpsstraat (inclusief) – Van Zurpeledijk (incl.) – Zelemseweg (incl. en inclusief Wijerstraat)
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer van 16 maart 1968;
Gelet op het Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg van 1 december 1975;
Gelet op het ministerieel besluit waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald van 11 oktober 1976;
Gelet op het decreet betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens van 16 mei 2008;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens van 23 januari 2009;
Gelet op de omzendbrief betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie van het wegverkeer van 4 april 2009.
er wordt een zonale tonnagebeperking voor vrachtwagens + 7,5 ton ingevoerd
Deze maatregel wordt gesignaleerd door plaatsen van de verkeersborden C23 met zonale geldigheid en onderschriften ‘7,5 ton’ en ‘uitgezonderd plaatselijke bediening’ en bijhorende einde zoneborden op volgende locaties:
Diest
Lummen
Halen
Overwegende dat het aanvullend reglement enkel gemeentewegen betreft.
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het decreet lokaal bestuur art. 40;
Op de Nederstraat vanaf de kruising met Markt in de richting van Raubrandplein wordt volgende maatregel ingevoerd:
verboden rijrichting voor iedere bestuurder;
de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
Op de Nederstraat vanaf de kruising met het Raubrandplein in de richting van de Markt worden volgende maatregelen ingevoerd:
toegelaten rijrichting op de openbare weg met eenrichtingsverkeer;
fietsers, bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs mogen in de twee richtingen rijden.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden C1
- de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M12
- verkeersborden F19
- de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M18
Op de Markt ter hoogte van het kruispunt met de Nederstraat wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders zijn verplicht rechts af te slaan.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden D1
Op de Nederstraat van de kruising met het Raubrandplein tot de kruising met de markt wordt volgende maatregel ingevoerd:
voertuigen moeten parkeren binnen de afgebakende plaatsen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.77.5 van de wegcode
Op de Nederstraat van de kruising met het Raubrandplein tot de kruising met de Markt wordt volgende maatregel ingevoerd:
het parkeren is toegelaten;
de parkeertijd is beperkt en de parkeerschijf moet gebruikt worden van maandag tot en met zaterdag.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden E9a-Type VIIb
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
Niet van toepassing.
Gelet op het positief advies van de politie en De Lijn.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het departement MOW via mail: aanvullendereglementen@mow.vlaanderen.be
Overwegende dat het aanvullend reglement enkel gemeentewegen betreft.
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het decreet lokaal bestuur art. 40;
Op de Mannekenshaagstraat ter hoogte van het kruispunt met de Lindestraat wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders moeten stoppen en voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 wordt aangeduid.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B5
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode
Op de Mannekenshaagstraat ter hoogte van het kruispunt met de Lindestraat in de richting van de Mannekenshaagstraat wordt volgende maatregel ingevoerd:
het verkeersbord B1 wordt aangekondigd. De bestuurders zullen over 150 meter voorrang moeten verlenen.
Dit wordt gesignaliseerd door:
- verkeersborden B3
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
Niet van toepassing.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het departement MOW via mail: aanvullendereglementen@mow.vlaanderen.be
Overwegende dat het aanvullend reglement enkel gemeentewegen betreft.
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het decreet lokaal bestuur art. 40;
Op de Zittaardstraat ter hoogte van het einde van het fietspad in de richting van Halen centrum wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders moeten voorrang verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
Op de Zittaardstraat ter hoogte van huisnummer 77 in de richting van Liniestraat wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders hebben voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B19
- verkeersborden B21
Op de Loksbergenstraat ter hoogte van het einde van het fietspad in de richting van Loksbergen centrum wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders moeten voorrang verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
Op de Loksbergenstraat ter hoogte van het begin van het fietspad in de richting van de Zilveren Helmenstraat wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders hebben voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B19
- verkeersborden B21
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
Niet van toepassing.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het departement MOW via mail: aanvullendereglementen@mow.vlaanderen.be
* Volgende zitting op 5 september 2022